Hlavní partner

Logo Svijany

Sponzoři

Logo Safetik

Mediální partner

Logo motolevelcom

Za podpory

Logo Bousov

Logo AMKDBK





Propozice závodu Fichtl MAZEC 24 hodin 2024


Základní informace

název závodu: Fichtl MAZEC 24 hodin
termín konání: 28. – 29. červen 2024
místo konání závodu: Dolní Bousov
závod: 24 hodinový závod pionýrů
kategorie: speciál a originál
přihlašování: nutné předem na webu závodu
pořadatel: AMBSK Pavel Pěnička
ředitel závodu: Ing. Pavel Pěnička, PhD.
projektový manažer: Bc. Ladislav Stránský

Přihlašování a Zapsání do závodu

Předností přihlašování pro týmy, které se zúčastnily 10. ročníku v Dolním Bousově roku 2023, bude spuštěno 19. ledna 2024, bude probíhat přes formulář na oficiálních webových stránkách, pro uznání nároku na přednostní přihlášení musí souhlasit jméno zástupce týmu a emailová adresa uvedená při registraci pro desátý ročník. Zachovejte prosím startovní čísla z desátého ročníku. Každý tým odesláním přihlášky potvrzuje, že se seznámil s pravidly závodu a souhlasí s uchováním údajů dle GDPR. Předkolo bude dostupné do 25. ledna 2024. Ihned po odeslání registračního formuláře na vámi zadaný email přijdou informace včetně instrukcí pro platbu startovného. Startovné pro předkolo přihlašování činní 5900 Kč a musí být uhrazeno do 31. ledna 2024. Až po připsání startovného bude váš tým zapsán do závodu.

1. kolo přihlašování bude spuštěno 1. února 2024 na oficiálních webových stránkách. Po vyplnění přihlášky vám na vámi zadaný email přijdou informace o způsobu úhrady startovného. Až po připsání startovného bude váš tým zapsán do závodu. Startovné pro předností přihlašování činí za šestičlenný tým 5900 Kč, pro první kolo přihlašování činí 6500 Kč a během prvního kola včetně předkola se může přihlásit maximálně 130 týmů. Pro další kola přihlašování činí startovné 6900 Kč. Poslední kolo přihlašování bude ukončeno nejdéle 20. března 2024 a poslední platby budou přijímány do 30. března 2024. Základní kapacita závodu je 130 týmů, pořadatel ji však může navýšit. Na vrácení zaplaceného startovného není právní nárok, mimo situace, že by se závod neuskutečnil vinnou pořadatele. Startovné si mohou týmy mezi sebou prodávat, změna údajů v přihlášce (jméno týmu, jméno zástupce týmu, …) je zpoplatněna částkou 400 Kč, žádost o změnu se podává písemně formou emailu. V termínu konání závodu je na místě možno změnit pouze kategorii.

Každý tým svým přihlášením souhlasí s uchováním osobních všech údajů dle platného nařízení o GDPR v rámci nařízení (EU) 2016/679 a se zasíláním reklamních sdělení na email, který byl uvedený v přihlášce.

Přihlašování probíhá na 11. ročník, změna termínu a místa je vyhrazena.


Tým

Jeden tým je složen z nejvíce šesti členů, pěti jezdců a mechanika. Každý z jezdců musí být zdravotně způsobilý pro účast v závodě a během závodu nesmí být pod vlivem alkoholických a jiných omamných látek. Na přejímce před závodem podepíše každý jezdec formulář o seznámení s podmínkami závodu. Účast v závodě je na vlastní nebezpečí a pořadatel neručí za vzniklé zdravotní komplikace a vzniklé škody. Závodu se mohou zúčastnit jezdci starší 13 let, přičemž pro jezdce ve věku od 13 do 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce (zvláštní formulář s úředním ověřením podpisu zákonného zástupce).


Každý jezdec je povinen používat homologovanou přilbu, ochranné brýle a pevné boty. Ostatní výstroj je na volbě každého jezdce, přičemž svojí výstrojí nesmí ohrozit ostatní účastníky závodu.

Technické specifikace stroje

Každý tým může mít ve svém depu pouze jeden motocykl a jeden náhradní motor. Vše bude označeno při technické přejímce.

Kategorie speciál

- Rám: libovolný
- Motor: Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23
- Blok motoru (kartery): Povoleny úpravy v místech uchycení k rámu (zkrácení nebo zesílení držáků) a vývodu startovací páky (zkrácení, zaslepení nálitku). Jakékoli další úpravy na vnější (pohledové) straně odlitku zakázány. Zachována originální rozteč „šteftů“.
- Víko zapalování a ovládání spojky libovolné, zapalování libovolné (musí se vejít do karteru)
- Víko spojky originální, bez rozšiřovací podložky či návaru
- Hlava válce libovolná, chlazená vzduchem
- Válec použitý z Jawa 50 výše uvedených typů, chlazený vzduchem.
- Povoleno zvětšení plochy chladících žeber návarky na originální odlitky. Povoleno odstranění prvního chladícího žebra ze strany sacího kanálu k uchycení podložky nebo domečku pro klapky. Povoleno zkrácení délky odlitku válce. Další úpravy na vnější straně odlitku (přepouštěcí kanály, výfukový kanál, …) zakázány.
- Rozvod sání pístem – vrtání 41,75 mm, zdvih 44 mm
- Rozvod sání klapkami – vrtání 40 mm, zdvih 44 mm
- Převodovka libovolná, musí se vejít do originálního odlitku.
- Sekundární převod libovolný
- Tlumič výfuku (koncovka) je povinný.

Kategorie originál

- Rám: originál Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23.

    - Stupačky mohou být sklapovací. Stupačkový kříž – možno vyztužit.
    - Držák výfuku – možno vyztužit. Výfuk a koleno výfuku nebo repliková druhovýroba.
    - Vyztužení mezi krkem a rámem povoleno pouze u použití nádrže z typu Jawa 23 (Mustang).
    - Řídítka – řídítka a ovládací prvky libovolné, uchycení dle originálu, trubka do krku dle originálu, jsou zakázány klemy na brejlích.
    - Jiné výztuhy jsou zakázány. Odstrojení stroje při zachování pravidla bezpečnosti. Při nabalování bláta do kol blatníků je možnost blatníky odmontovat.
    - Možnost přídavných světel.
- Kola 16 palců, plášť – dezén libovolný. Rozeta 55 zubů.
- Tlumiče:
    - Přední i zadní tlumiče originál nebo repliková druhovýroba funkčně shodná s originální, zakázáno stavitelné předpětí pružiny.
    - Zadní tlumič – maximální průměr těla tlumiče 25 mm, povoleny repliky s progresivním navinutím pružiny. Přední tlumič – maximální délka tlumiče od vrchu po osu kola činí 62cm.
- Motor: originál Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23. Na motoru musí být vše originální (kartery, víka, válec, hlava, karburátor, spojka, primár, převodovka, Řadící páka vizuálně shodná s originální bez kloubových táhel, povolena sklopná přední část řadící páky.
    - Válec – s originálním počtem a tvarem sacích, přepouštěcích a výfukových kanálů, vrtání 40 mm. Ojnice – může být na jehlách. Následující je měřeno od vrchní hrany vložky, tolerance +/- 0,2 mm:
      - sání spodní hrana sacího kanálu 68 mm
      - výfukové kanály vrchní hrana 29 mm
      - přefuk vrchní hrana 36 mm

- Píst
    - minimálně dvoukroužkový, tloušťka kroužku 2 mm, celková délka pístu 57 mm
    - vzdálenost osa pístního čepu vůči spodní hraně pístu 25,5 mm (tolerance +/- 0,2 mm)
- Převodovka
    - originální 3-kvalt, nesmí být rychlá

- Sání:
    - Filtrace vzduchu pouze z výše uvedených typů, přímý filtr zakázán
    - Karburátor originální – průměr difuzoru maximálně 17 mm
- Zapalování
    - Originální kladívko
    - Indukční cívka libovolná

Startovní číslo a osvětlení

Každý tým si při registraci může vybrat startovní číslo od 1 do 130 (není-li navýšena kapacita). Toto číslo musí být viditelně umístěno na závodním stroji na přední tabulce pod řídítky a na obou bočních stranách, všude s minimální výškou 15 cm. Pro rozlišení kategorií jsou dvě barevné kombinace vest, týmy kategorie originál musí mít oranžovou reflexní vestu s černým číslem na zádech, kategorie speciál vestu světle zelenou (popřípadě žlutou) s černým číslem. Týmy si mohou nechat vyrobit speciální dresy, ovšem reflexní plocha a rozmístění reflexních prvků musí odpovídat normě ČSN EN ISO 20471:2013, barevné rozlišení kategorií musí být zachováno. Každý jezdec může mít vlastní vestu. Čísla musí být dobře čitelná, na vestu nastříkaná černým sprejem podle šablony.
Každý stroj musí být osvětlen vzadu červenými světly, vpředu světlem bílým. Zadní červená světla musí být tři, každé o minimální světlené ploše 15 cm2, dvě musí být umístěny na stroji, třetí na jezdci (helma, vesta…). Světla nesmí oslňovat ostatní účastníky. Pořadatel určí povinnost zapnout světla, až se začne stmívat. Pokyn bude uskutečněn krouživými pohyby bílým světlem či bílou vlajkou. Povinnost svícení trvá do 5:30. Při nesplnění některých bodů může pořadatel po upozornění daného jezdce poslat do depa, aby zjednal nápravu. Při opakovaném jednání může udělit týmu penalizaci, popřípadě může tým vyloučit ze závodu. Kontrola osvětlení strojů bude probíhat namátkově celou noc.

Pořadatel a jeho pokyny

pořadatel závodu: AMBSK Pavel Pěnička
ředitel závodu: Ing. Pavel Pěnička, PhD. (fichtl@motocrosscup.cz)

projektový manažer: Bc. Ladislav Stránský (stransky@motocrosscup.cz)

hlavní technický komisař: Jan Vejnar (fichtl@motocrosscup.cz)

jury: ředitel závodu + projektový manažer + technický komisař

Pořadatel vyvěšuje důležité informace na oficiální tabuli závodu, kterou jsou všichni jezdci povinni během závodu sledovat. Informace mohou být také hlášeny. Během závodu jsou jezdci povinni dodržovat pokyny traťových komisařů. Pokyny budou prováděny pomocí vlajek nebo světelnými signály.

žlutá vlajka: nebezpečí, povinnost snížit rychlost, zákaz předjíždění

zelená vlajka/světlo: upozornění na start závodu / trať je volná

červená vlajka/světlo: chybný start / zastavení závodu – neprodleně zastav stroj

modrá vlajka: namátková kontrola – zajeď do kontrolního boxu a zastav stroj, motor nech běžet

šachovnicová vlajka: start závodu / cíl závodu

černá vlajka: vyloučení daného týmu ze závodu

bílá vlajka: povinnost rozsvítit světla

blikající žluté světlo: nebezpečí, povinnost snížit rychlost, vozidlo pořadatele na trati

blikající modré světlo: velké nebezpečí, povinnost snížit rychlost, popřípadě zastavit, vozidlo sanitky na trati

bílá tabule s černým číslem patnáct: 15 sekund do startu

Porušení pravidel

Pořadatel si nárokuje možnost udělení penalizace – odečtení kol, popřípadě může tým vyloučit ze závodu.
nedodržení trati nebo vjezd/výjezd z depa jinou trasou, než určí pořadatel – odečtení 2 kol
výměna jezdců mimo depo – odečtení 2 kol
tankování mimo depo – odečtení 2 kol
rychlá a nebezpečná jízda v depu – napomenutí, při opakování odečtení 2 kol
jezdec na trati bez vesty – odečtení 2 kol
jezdec na trati bez helmy – odečtení 5 kol a podmíněné vyloučení ze závodu
ohrožení ostatních účastníků – podmíněné vyloučení ze závodu
nerespektování pokynů traťových komisařů – odečtení 5 kol a podmíněné vyloučení ze závodu
porušení technických pravidel (menší rozsah) – odečtení 2 kol, okamžitá náprava
porušení technických pravidel (větší rozsah) – odečtení 5 kol, okamžitá náprava a podmíněné vyloučení
Při opakovaném porušení pravidel může pořadatel odečíst týmu 5 kol případně tým ze závodu vyloučit. V případě, že týmy zpozorují chování účastníků v rozporu s pravidly, jsou povinni zaznamenat tuto událost (pořídit audiovizuální záznam) a vyrozumět ředitelství závodu v co nejkratším čase. Na pozdější protesty nebude brán zřetel.

Depo

Vjezd do depa od 27. června (15:00) do 28. června (11:00). Ve čtvrtek 27. června je zakázáno startovat motor závodního stroje. Je zakázáno vjíždění na trať až do oficiálních tréninků, mimo testovací kolečko, kterým je obvod louky a prostor startu. Zde bude možno testovat pouze v pátek v době od 9:00 do 13:00.

Orientační časový harmonogram

Vjezd do depa od 22. června (15:00) do 23. června (11:00). Ve čtvrtek 22. června je zakázáno startovat motor závodního stroje. Je zakázáno vjíždění na trať až do oficiálních tréninků, mimo testovací kolečko, kterým je obvod louky a prostor startu. Zde bude možno testovat pouze v pátek v době od 9:00 do 13:00. čtvrtek:

- 20:00 neoficiální zahájení a WarmUp Party

pátek:
- 9:00 – 13:00 technická přejímka
- 12:30 – 14:00 administrativní přejímka
- 14:15 – 15:45 zaváděcí kolo + oficiální trénink
- 16:00 – oficiální zahájení + rozprava
- 16:15 – řazení na start (podle data přihlášení)
- 16:30 – start závodu

sobota:
- 16:30 – cíl závodu
- 16:35 – technická kontrola
- 17:30 – slavnostní vyhlášení

Přejímka

Účast na přejímce je povinná pro všechny týmy. Přejímka je rozdělená na dvě části – technickou a administrativní. Technická bude probíhat od 9:00 do 13:00, na tuto přejímku je nutno přijít se závodním strojem, s náhradním motorem a reflexní vestou. Každý motor bude označen. Technický komisař musí povolit účast stroje v závodě, provede vizuální kontrolu a namátkově provede hloubkovou kontrolu. Technický komisař má právo vyloučit stroj ze závodu. Technický komisař provede také kontrolu čitelnosti čísla reflexní vesty. Pokud bude vše podle pravidel, vystaví týmu formulář. Od 12:30 do 14:00 bude probíhat administrativní přejímka, na kterou se dostaví zástupce týmu s formulářem, který vystavil technický komisař při technické přejímce a s formulářem o složení týmu. Následně bude provedena kontrola platby a bude vydán čip časomíry.

Závod

Jezdci musí dodržovat všechny výše uvedené body. Řazení na start závodu není dle data přihlášení, kdo se dříve dostaví na start, bude mít výhodnější pozici. Startuje se stylem Le Mans. Jezdec stojí naproti svému stroji cca 15 metrů a po odstartování závodu k němu musí doběhnout, nastartovat a vydat se na trať. Stroj může být na stojánku, čí držen jedním z členů týmu, ten může stroj roztlačit, ovšem je potřeba dbát maximální opatrnosti. Každý jezdec se musí chovat ohleduplně a nesmí nikoho záměrně ohrozit. Během závodu se každý jezdec musí řídit pokyny pořadatele. Během závodu bude na trati vyhrazen kontrolní box, kde bude probíhat namátková kontrola dodržovaní technických pravidel. Náhodně vybraný tým bude zastaven a zkontrolován. Depo je rozděleno na tři sektory, kdy každý ze sektorů má svůj vjezd a výjezd zpět na trať, to je nezbytné dodržovat. Po ukončení závodu jsou první tři týmy povinny neprodleně přijet na technickou kontrolu. Té se účastní maximálně dva lidi z jednoho týmu. Prostor technické kontroly není zpřístupněn divákům. Výsledky budou zveřejněny nejdéle 15 minut před vyhlášením a lze proti nim podat protest. Všechny další protesty je možné podávat také po skončení závodu a to písemně s poplatkem 300 Kč. V případě uznání protestu bude částka vrácena. Protest se podává jakémukoliv členu jury a ta ho projedná. Proti rozhodnutí jury nelze podat protest. Na vyhlášení se musí dostavit všichni členové týmu (pokud zdravotní stav dovolí).

Diváci

Vstupné na celý závod činí 150 Kč, po zaplacení obdrží návštěvník akreditační pásku s nápisem divák. Divák je po vyzvání povinný ukázat tuto pásku pořadateli (pořadatel se prokáže akreditační páskou s nápisem pořadatel). Děti do 15 let mají vstup zdarma.
Diváci musí dodržovat pravidla závodu a uposlechnout příkazy pořadatelů. Musí dodržovat vyhrazený prostor a nesmí vstupovat za pásku. Do prostoru depa je vstup povolen. Jak v depu, tak po celém areálu sportoviště je pohyb na vlastní nebezpečí. Do areálu je zakázáno vstupovat se střelnou zbraní či dalšími nebezpečnými věcmi, které by mohly ohrozit zdraví účastníků závodu. O vyloučení diváka ze sportoviště rozhodne pořadatel akce. Každý divák může být v prostoru závodiště natočen či vyfocen a tento materiál může být použit ke komerčním účelům.

Média

Veškerý materiál (foto, video, audio), který byl pořízený během konání závodu, může pořadatel použít ke komerčním účelům a propagaci. Každý, kdo nějaký materiál během závodu pořídí, je povinen na přání pořadatele daný materiál poskytnout.

Závěrečné ustanovení

Přihlašování probíhá na 11. ročník, změna termínu i místa je vyhrazena. Pořadatel může zrušit závody, informaci však musí zveřejnit nejméně jeden týden před startem závodu. Pořadatel poté do 30 dnů pošle zpět peníze na účet, ze kterého bylo startovné zaplaceno, ve výši 5700 Kč (v případě prvního kola 6500 Kč, druhého a dalších kol přihlašování 6900 Kč. 200 Kč je použito na poplatky). Důvodem zrušení může být, pokud do závodu nebude zapsáno alespoň 100 týmů, pokud budou vydána restriktivní omezení hromadných příslušnými úřady České republiky nebo z jiných důvodů, které musí být zveřejněny. V průběhu závodních dnů (27. – 29. června 2024) může pořadatel závody zrušit, popřípadě zkrátit a to při špatných klimatických podmínkách, které by mohly ohrozit účastníky závodu a to bez nároku na vrácení jakékoliv finanční částky. Pořadatel si nárokuje upravit pravidla v termínu konání závodu, vydá o tom však písemnou informaci a zveřejní ji na oficiální vývěsnou tabuli. Každý účastník může být vyfocen či natočen a tento materiál může být využit ke komerčním účelům. Každý účastník je povinen seznámit se těmito propozicemi a dodržovat je.